– Tržište automobila na svjetskom nivou, pa tako i na evropskom, doživjelo je jednu postcovid traumu koja se očituje u nedostatku određenih dijelova i komponenti pri proizvodnji automobila. Mi smo svi dobili oskudne količine automobila, odnosno nismo u mogućnosti da dobijemo one količine koje smo naručivali s početkom godine. Ni jedna kriza ne dolazi sama, već ona ima neke efekte i nakon toga – istakao je Muratović.

Dodao je kako su se zastupnici i trgovci automobilima u početku pandemije suočili sa viškom lagera, što je bila direktna posljedica koronavirusa koja ih je pogodila.

– Zbog toga smo svi mi koji se bavimo ovim poslom pravili akcije, snižavali cijene automobila, te davali neke dodatne pogodnosti klijentima kako bismo riješili te lagere. Donekle smo svi uspjeli u tome – objasnio je.

Svi oni klijenti koji su 2020. odložili kupovinu automobila, uključujući i firme te rent-a-car agencije, to su uradili u 2021. godini.

PROČITAJTE I:   VIDEO: Potpisani ugovori o odobravanju sredstava za izgradnju poslovnih zona u Brezi, Maglaju i Varešu

– Da bi kompenzirali taj nedostatak u 2021, počeli su da nabavljaju auta većim intenzitetom nego što smo mi planirali. U cijeloj toj situaciji dolazi do nedostatka određenih dijelova, prije svega poluprovodnika ili kako ih mi ovdje nazivamo čipova koji dolaze u automobilima. Oni su svi vezani za elektronske komponente u automa, za procesore i tako dalje. Iako se radi o malim dijelovima, oni su veoma važni da bi auto moglo obavljati svoje elektronske zadatke – kazao je Muratović.

Osim toga, dodao je, na svjetskom tržištu došlo je i do nedostatka magnezija, koji je, kako je pojasnio, jedan od sastojaka koji je potreban da bi se napravio aluminij.

– To je također jedan dio koji nedostaje na svjetskom nivou i onda su sve isporuke automobila usporene. Sve je to uvjetovalo da smo mi lagere već unaprijed rasprodali. Unazad četiri ili pet mjeseci jako se dugo čeka na isporuku automobila zbog nedostatka ovih dijelova, tako da u najboljem slučaju automobil možete dobiti za četiri i po ili pet mjeseci. Čak se u nekom slučaju čeka i do devet mjeseci – naglasio je, dodavši kako je standardni rok za isporuku vozila bio 90 do 120 dana.

PROČITAJTE I:   Jačanje poduzetničke infrastrukture i start-up podrške u SBK/KSB

Muratović je kazao kako imaju najave da bi se tržište automobila moglo stabilizovati polovinom sljedeće godine jer se već otvaraju nove fabrike koje žele kompenzirati nedostatak nekih dijelova.

– U vanrednim okolnostima kao što je ova svi proizvođači zadržavaju svoje pravo da prolongiraju te rokove. Naravno, svima nama je u interesu da što prije isporučimo auto i da ga što prije prodamo, ali to su neke vanredne okolnosti na koje mi nažalost nemamo utjecaja. Garancija jeste da će auto biti isporučeno, ali oko ovih rokova nažalost još nemamo ohrabrujuće podatke.

Prema njegovim riječima, kupci su se u početku žalili na to što su produženi rokovi za isporuku. Uglavnom su, kako je kazao, mislili da se to veže za jednog proizvođača ili brend, ali nakon što su vidjeli da je i kod ostalih ista situacija, prihvatili su to kao realnost.

– Baveći se ovim poslom mi smo već navikli da nekad imamo povećanje zahtjeva za prodaju pa imamo dobre rezultate, a onda u jednom momentu imamo nažalost krize. Iz svake krize izađemo jači i bolji, učimo na vlastitim i tuđim gređkama, tako mi to gledamo – zaključio je Muratović.